فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
فروشگاه اختصاصی دانشجویان ایران
فروش انواع پروژه های دانشجویی
مقالات آماده و کامل رشته کامپیوتر نرم افزار
مقالات، تحقیقات و پروژه های آماده
در صورتی که پروژه مربوط به رشته کامپیوتر را پیدا نکردید به شماره 09159660454 پیام ارسال کنید
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/07/06
تعداد محصولات اضافه شده : 34
تعداد فروشهای کاربر : 130
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By bazarfile.com

   طرح کسب و کار مرکز خدمات فناوران TSC

سپیده شهیدی 1393/11/25 دسته بندی : طرح توجیهی و کارآفرینی 0

هدف از اجرای این کسب و کار درحقیقت گردآوری یک مجموعه و تیم حرفه ای  جهت برآورده کردن نیازهای کلی و جزئی شهروندان و مشتریان در حیطه فناوری اطلاعات می باشد . این خدمات شامل کلیه خدمات مرتبط با سامانه های رایانه ای و اینترنتی می باشد .
در این مرکز با توجه به این که مشتریان کلیه خدمات مرتبط با رایانه را یکجا و به طور مجتمع می یابند ، به راحتی می توانند نیازهای خود را در یک مکان و در زمانی سریعتر تامین سازند .
 

عنوان : طرح کسب و کار مرکز خدمات فناوران TSC

 


فهرست مطالب طرح
فهرست مطالب طرح 1
1-خلاصه مدیریتی 4
• اهداف  4
•نکات مهم کسب و کار  4
•نکات مهم بازاریابی  6
•نکات مهم عملیات و برنامه اجرایی  7
•نکات مهم مالی  10
•وضعیت مالی و محاسبه نقطه سر به سر  12
•سرمایه در گردش:  15
2-توصیف کسب و کار (شرکت) 15
•چشم انداز ، ماموریت (رسالت) ، شکل کسب و کار  15
3-شناسایی بازار و فرصت ، توصیف محصول یا خدمت 17
مرور صنعت و روندها  17
•خدمات و محصولات  20
•تحقیق و توسعه  21
•بازاریابی (توزیع محصول)  23
•شیوه فروش  25
5-ارزیابی ریسک 25
6-تحلیل رقابتی 27
7-عملیات کسب و کار و برنامه اجرایی 29
تجهیزات مورد نیاز  33
•ساختار سازمانی کسب و کار  34
•مسائل قانونی  35
8-تیم مدیریتی 36
8-طرح مالی 39
•ترازنامه  41
•صورت سود و زیان  42
•صورت جریان نقدینگی  43
•برآورد سرمایه در گردش  43
•نسبت ها و پیش بینی های مهم مالی  Error! Bookmark not defined.

 

• نکات مهم کسب و کار
این کسب و کار از سری کسب و کار های نسبتا نوین و به روز است ،  که از نوع خدماتی می باشد و کلیه خدمات مربوط به فناوری اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار می دهد .
این کسب و کار در هر مکانی قابلیت اجرا دارد ، ولی مکانی که از لحاظ جمعیتی و تقاضا مناسب تر باشد بهتر بازدهی خواهد داشت و فضای این کار بهتر است حداقل 36متر مربع باشد .
تجهیزات مورد نیاز برای این کار تعداد 10 عدد رایانه ، تجهیزات شبکه و اتصال به اینترنت پرسرعت ، زیراکس طولی لیزری رنگی و سیاه و سفید ، چاپگر صنعتی رنگی و سیاه و سفید هر کدام دو دستگاه ، دستگاه لمینیت طولی ، کاترپلاتر ، تجهیزات اداری (میز و صندلی به تعداد کافی) .
تعداد کارمندان مورد نیاز برای این کار عبارتست از : دونفر اپراتور و کارمند  فروش و هماهنگ کننده و تعداد 2 نفر اپراتور خدمات اینترنتی.
افراد کلیدی برای این کسب و کار همان دو نفر اپراتور وکارمند فروش و هماهنگ کننده هستند چرا که باید به تمام زوایای کار آشنا و به امور رایانه و دستگاه های چاپ و تکثیر کاملا مسلط باشند و بدلیل برخورد مستقیم این دو نفر با مشتریان و مراجعه کنندگان باید اشخاصی مسلط و با ظاهری آراسته و مناسب و قدرت بیان خوبی باشند .
در این کار ماموریت در واقع همان انجام امور رایانه ای و اینترنتی است که از ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری گرفته تا در اختیار قرار دادن اینترنت پرسرعت در اختیار مشتریان و مراجعین .
• نکات مهم بازاریابی
خدمات این مرکز به سرعت و دقت و کیفیت خود معروف خواهد شد و نحوه برخورد پرسنل با مراجعین به نحوی برنامه ریزی می شود که مراجعه کننده هرگز این مرکز را با هیچ دفتر مشابهی عوض نخواهد کرد ، چرا که برخورد در کسب حرف اول را می¬زند.
بازار هدف در این حرفه قشر دانشجو ، ادارات ، و در نهایت دانش آموزان و سایر افراد جامعه که به این گونه خدمات نیاز دارند است . در نتیجه تقریبا قشر بزرگی را مورد هدف قرار داده ایم که در صورت اجرای طرح در محل مناسب خود ، درصد موفقیت کار بالا خواهد بود .
پتانسیل این مرکز برای رشد مناسب است ، چراکه این کار در صورت جذب مشتری به نحوی صعودی نیاز به رشد پیدا خواهد کرد ، تا جاییکه نیاز به مکان بزرگتر ، دستگاههای بیشتر با کیفیت تر و سریع تر پیدا خواهد شد .
این مرکز سهم بسزایی را در بازار از آن خود خواهد کرد ، چرا که دلایل آورده شده برای این موضوع مؤید این مطلب است که نظم و سرعت و کارایی چند دفتر در یک مرکز مطمئنا با استقبال خوبی روبرو خواهد شد و با افزایش مشتریان و باالطبع تقاضاها ، چاره ای جز افزایش دستگاه ها و پرسنل باقی نخواهد ماند .
مهمترین رقبای این مرکز متمرکز نخواهند بود و خدمات آنها متفرقه است در نتیجه تاثیر آنها چشم گیر نخواهد بود ولی قابل چشم پوشی هم نیست . کافی نت ها مراکز تکثیر ، دفاتر فنی ، دفترهای سخت افزار و نرم افزار رایانه از رقبای این مرکز هستند .
استراتژی های کلیدی این مرکز در جهت جذب بازار و مشتریان به سمت خود عبارتند از :
1- گردآوری مجموعه ای از خدمات گوناگون و مرتبط
2- ارائه خدمات با کیفیت و سرعت کم نظیر
3- برخورد مناسب و مشتری مدارانه با مراجعین
4- رعایت الگوی کار برحسب اجرای صداقت و درستی در کار
• نکات مهم عملیات و برنامه اجرایی
الف) تا کنون اطلاعاتی مبنی بر وجود چنین مرکزی به دستمان نرسیده ولی این کار از نوع توسعه ای است و اینجانب در حال حاضر تنها در بخش چاپ و تکثیر و مختصری خدمات رایانه ای و اینترنتی فعالیت دارم و در مورد این مرکز به احتمال قریب به یقین آغاز گر خواهیم بود چون برپایی و اداره چنین مرکزی شرایط امکاناتی و مالی خاصی را طلب می کند که هرکسی توانایی فکری و مالی آن را ندارد .
ب) تامین کنندگان اصلی این مرکز به سه دسته تقسیم می شوند :
1- تامین کننده مالی:
 سرمایه گذاران شخصی
2- تامین کننده و خدمات دهنده دستگاههای چاپ و تکثیر حرفه ای:
از آنجاییکه ارائه خدمات تکثیر و چاپ این الزام را پدید می آورد که همواره دستگاه های تکثیر خدمات شده و آماده به کار باشند ، می بایستی تامین کننده قطعات و خدمات دهنده ای مجرب در این زمینه با مرکز همکاری تنگاتنگ داشته باشد تا خدمات دهی مرکز لحظه ای منقطع نگردد .
3- تامین کننده تجربیات و ارائه دهنده الگوی کاری:
عده ای از همکاران سابق و فعلی اینجانب در این زمینه و زمینه های مرتبط هستند که تجربیات وسیع و مناسب ایشان در پیشبرد اهداف بلند این مرکز بسیار مفید بوده و در صورت راه اندازی مرکز به یک الگوی کاری و روند جاری نیازمند خواهیم بود که با توکل به خدا و استمداد از تجربیات و نظرات دوستان و همکاران قابل اعتماد این نیاز به نحوی اساسی تامین خواهد شد .
روابط مرکز با تامین کنندگان آن به صورت همکاری و در پاره ای از موارد بصورت پورسانت و پاداش خواهد بود هر چند احتمال شراکت با دوستانی که تجربه و الگوی کاری مناسبی داشته و دارند زیاد است .
 ج) مسائل حقوقی و قانونی مرتبط با این مرکز به دو دسته عمده تقسیم می شوند:
1- مسائل مربوط به صنف و اتحادیه:
این مسائل که عبور از آنها کمی دشوار به نظر می آید شامل گرفتن مجوز کسب برای چنین کار مختلط و چندمنظوره است که البته این امر نیز با اقدام به گرفتن جواز برای هر بخش از مرکز بصورت جداگانه قابل حل است . هرچند دارای هزینه و وقت گیر است.
2- مسائل مربوط به دولت ، شهرداری و مالک:
مسائلی که ممکن است در ارتباط با مالک پیش بیاید کمتر از مسائلی است که یک مغازه دار ساده ممکن است داشته باشد . باتوجه به اینکه این مرکز یک مرکز چند منظوره و چند کاره است هرکسی به راحتی از عهده مدیریت و بهره برداری از آن بر نمی آید در نتیجه اتفاقی که معمولا در املاک تجاری دیگر رخ می دهد در اینجا تقریبا دارای احتمال بسیار کمی است و این احتمال این است که صاحب ملک پس از اتمام قرارداد خود راسا اقدام به ادامه کار مرکز نماید ؛
مساله دیگر پیش بینی افزایش اجاره بها است که برای جلوگیری از تمام مشکلات می بایست قراردادی طولانی مدت با احتساب تمامی جوانب کار عقد گردد .
هرچند که در صورت یافتن سرمایه گذار کلان ، تمامی مشکلات مربوط به مالک به مشکلات مربوط به شراکت منتقل خواهد شد که در درجه ریسک کمتری نسبت به مشکلات مربوط به مالک قرار دارد .
مسائل مربوط به دولت و شهرداری نیز مشابه مسائل مربوط به صنف و اتحادیه است با این تفاوت که به لطف حضور مدیریت و پرسنل خدوم و زحمت کش شهرداری که معرف حضور آحاد ملت هستند با یک یا دو هزینه میلیونی قابل حل است .
این مسائل شامل انواع عوارض ، مالیات ، زیبا سازی ، نمای شهری و ... می باشد .
• نکات مهم مالی
وضعیت مالی برای این مرکز به شرح زیر خواهد بود :
1- سرمایه اولیه این مرکز با برآورد اولیه در حدود 600میلیون ريال در صورت رهن کامل ملک و چیزی در حدود 2میلیاردو28میلیون ريال در صورت خرید ملک می باشد .
2- درآمد این مرکز در اوایل شروع به کار روزانه 400هزار ريال و پس از 3 ماه روزانه یک میلیون ریال و پس از 6ماه روزانه 1.5 میلیون ريال و در هنگام اوج خود به روزانه 4میلیون ريال خواهد رسید( چشم انداز 4ساله) .
3- دارایی های این مرکز به طور میانگین مبلغی معادل 300میلیون ريال خواهد بود .
4- هزینه های مرکز در هر ماه به شرح زیر می باشد :
هزینه های جاری : آب ، برق ، تلفن و گاز و اینترنت پرسرعت
هزینه نگهداری ماشین آلات
هزینه مواد مصرفی
حقوق و مزایای پرسنل
- عوارض نوسازی و زیباسازی شهرداری
- هزینه حق عضویت اتحادیه کسب

• وضعیت مالی و محاسبه نقطه سر به سر
کلیه هزینه ها درصورت خرید ملک (ماهانه) :
32.540.060ريال


خرید و دانلود | 2,600 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :44

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط