فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
فروشگاه اختصاصی دانشجویان ایران
فروش انواع پروژه های دانشجویی
مقالات آماده و کامل رشته کامپیوتر نرم افزار
مقالات، تحقیقات و پروژه های آماده
در صورتی که پروژه مربوط به رشته کامپیوتر را پیدا نکردید به شماره 09159660454 پیام ارسال کنید
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/07/06
تعداد محصولات اضافه شده : 34
تعداد فروشهای کاربر : 129
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By bazarfile.com

   گزارش کارآموزی آزمایشگاه آب، آب و فاضلاب منطقه گرگان

حسین کوهستانیان 1395/12/09 دسته بندی : گزارش کارآموزی و کارورزی 0

دانلود گزارش کارآموزی آزمایشگاه آب، آب و فاضلاب منطقه گرگان

رشته : شیمی کاربردی

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 59

 

 

دانلود گزارش کارآموزی آزمایشگاه آب، آب و فاضلاب منطقه گرگان

رشته : شیمی کاربردی

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 59

 

 

 

 

مقدمه

بهداشت آب
 

بهداشت آب موضوعي بسيار مهم در بهداشت عمومي و مديريت سلامت ميباشد. قبل از پرداختن به راه كارهاي عملي استحصال، انتقال، بهسازي و توزيع آن لازم است اين عنصر حياتي موثر بر سلامت و مرتبط با توسعه پايدار، شناخته شود.

شناخت آب از نظر كيفيت و كميت و چگونگي حصول آن قدمي اساسي در جهت بهينه سازي مصرف آن ميباشد. اگر چه بيش از سه چهارم كره زمين را آب فرا گرفته است، سهم قليلي از آبهاي موجود، براي مصارف بهداشتي و كشاورزي، قابل استفاده است. زيرا حدود 3/97 درصد اقيانوسها و 1/2 درصد يخهاي قطبي و 6/0 درصد درياچه ها و رودخانه و آبهاي زيرزميني وجود دارد كه حدود 36/0 درصد كل منابع آب ميباشد. آب اقيانوسها، درياها و اغلب درياچه ها و بسياري از منابع آب زيرزميني به علت شوري بيش از حد و داشتن املاح معدني براي مقاصد بهداشتي، كشاورزي و صنعتي، غيرقابل استفاده ميباشند.

آب ماده حياتي است كه بطور يكنواخت در سطح كره زمين موجود نميباشد. در نتيجه بسياري از نقاط كره زمين با كمبود آب مواجه است. حركت مداوم بخار آب به هوا و برگشت آن به زمين را گردش آب در طبيعت مينامند.

 

 

 

 

 

آب سالم و پاكيزه

 

آب آشاميدني، علاوه بر سالم بودن لازم است پاكيزه نيز باشد. زيرا آب سالم وكدر يا بامزه نامطلوب و داشتن رنگ، ممكن است مورد اعتراض مصرف كننده قرار گرفته و مصرف كننده به طرف آب به ظاهر پاكيزه اي گرايش پيدا كند كه از نظر كيفيت شيميايي و ميكروبي، نامطلوب باشد. آب سالم آبي است كه حتي در درازمدت مصرف آن خطري براي مصرف كننده ايجاد نكند. توصيه ميشود آب آشاميدني نه تنها كاملا سالم باشد بلكه بايد " پاكيزه" يعني مورد پسند مصرف كننده

هم باشد. چنين آبي را ميتوان " پذيرفتني" يا " نوشيدني" تلقي نمود. آب آشاميدني از طريق تعيين كيفيت فيزيكوشيميايي وميكروب شناختي ارزيابي وانتخاب ميگردد.

 

خواص فيزيکي آب:


پارامترهاي فيزيکي ، آن دسته از خصوصيات آب است که به وسيله حواس بينايي ، لامسه ، چشايي و يا بويايي قابل تشخيص است. مواد جامد معلق ، کدورت، رنگ ، طعم ، بو و درجه حرارت در اين گروه قرار مي گيرند.


  1. جامدات معلق


چنان که پيش از اين اشاره شد جامدات مي توانند به دو صورت معلق و محلول در آب وجود داشته باشند . اگر چه بعضي از مواد جامد محلول به وسيله حواس فيزيکي قابل تشخيص هستندذ ، ولي قرار دادن آنها در گروه پارامترهاي شيميايي مناسب تر است و در بخش بعدي بيشتر شرح داده خواهند شد.

 


خرید و دانلود | 2,200 تومان
نوع فایل :word

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط