فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
فروشگاه اختصاصی دانشجویان ایران
فروش انواع پروژه های دانشجویی
مقالات آماده و کامل رشته کامپیوتر نرم افزار
مقالات، تحقیقات و پروژه های آماده
در صورتی که پروژه مربوط به رشته کامپیوتر را پیدا نکردید به شماره 09159660454 پیام ارسال کنید
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/07/06
تعداد محصولات اضافه شده : 34
تعداد فروشهای کاربر : 129
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By bazarfile.com

   مقاله مشکلات مرتبط بافندگی حلقوی نخ فیلامنت ابریشمی

محمد رضا رضایی 1395/06/11 دسته بندی : پروژه و مقاله 0

يك پارچه حلقوي ابريشمي سطح صافي دارد  و هنگام پوشيده شدن يك احساس رضايت بخش را براي فرد ايجاد مي كند و به عنوان يك پارچه به صورت خاصی مناسب  براي پوشاك خانمها مي باشد زيرا اين پارچه اين پارچه بدون چروك ، نرم، سبك وزن  و زير دست نرمي را دارا مي باشد. 

عنوان : مقاله مشکلات مرتبط بافندگی حلقوی نخ فیلامنت ابریشمی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست

مقدمه: ۲

معرفی:. ۴

اثر الیاف و کیفیت نخ روی خصوصیات پارچه حلقوی:. ۴

کارایی نخها برای بافندگی حلقوی:. ۵

توسعه و پیشرفت نخ ابریشمی برای پارچه های حلقوی:. ۵

بافندگی حلقوی ابریشم:. ۷

مشکلات مرتبط با بافندگی حلقوی ابریشم:. ۸

نمره نخ:. ۸

تاب نخ:. ۹

خصوصیات مالشی نخ:. ۱۰

سختی خمشی نخها:. ۱۰

نوع بسته تغذیه:. ۱۱

نوع ماشین:. ۱۲

(مواد اولیه ، ماشینها و روشها). ۱۲

نخستین آزمایش بافت حلقوی:. ۱۳

بافندگی حلقوی در روی ماشین های صنعتی… ۱۴

نتایج و مباحث… ۱۶

ظاهر پارچه.. ۱۶

مشاهدات بحرانی در طول بافندگی حلقوی… ۱۶

خصوصیات مکانیکی تنش پایین:. ۱۹

مفاهیم تجاری:. ۲۰

مقدمه:

در طول دو دهه گذشته تکنولوژی  بافندگی حلقوی به صورت قابل توجه با معرفی ساختارهای گوناگو نو با استفاده از نخهای جدید و اصلاح شده و همه کاره بودن تجهیزات حلقوی مدرن ترقی داده شده است. استفاده موفق نخها در بافندگی حلقوی وابسته به خصوصیات نخ و انتخاب پارامترهای فرآیند بافندگی می باشد.تجهیزات کیفیتی نخ برای بافنگی حلقوی نخهای مورد انتظار برای بافندگی را ممکن می سازد.برای مثال عملکرد نخها خوب خواهند بود اگر فرآیند خوب اتفاق بیافتد یعنی الاستیسیته خوب و   ازدیاد طول مناسب و پرز و مقاومت سایشی کم و  زیردست نرم و تغییر در نمره نخ کم باشد.بعلاوه تولید یک پارچه خوب می تواند با خصوصیات نخ مانند کار تا حد پارگی بالا و استحکام حلقه و میزان تاب نخ ومقاومت قابل قبول و مقاومت پیچشی کافی مورد انتظار باشد.این مقاله با مشکلات مواجه شده در بافندگی حلقوی ابریشم سر و کار دارد.

ابریشم دارای یک درخشندگی استثنایی و استحکام خوب بین الیاف طبیعی میباشد.پارچه بافته شده حلقوی ابریشمی به عنوان محصول خاص که میتواند به عنوان یک محصول خود را در رقابت وگوناگونی محصولات بازار جهانی نساجی مطرح کند مورد توجه می باشد.

 با توجه به بافندگی حلقوی الیاف فیلامنتی ابریشم مشاهده شده بود که تعداد لاها در نخ و مقدار تاب نخ وابسته به هم هستند و اثر آنها روی خصوصیات پارچه مهم است.اگر تعداد لاهای نخ افزایش یابد نتیجه ای که می دهد یک نخ زبری که مناسب برای تولید پارچه 

 

حلقوی مناسب نخواهد بود و با افزایش در تعداد لاها وتاب نخ نیاز خواهیم داشت به چسباندن لاها و  فیلامنت ها به همدیگر. بعلاوه افزایش تاب تمایل نخ برای گوریدگی بیشتر خواهد شد و پس از آن باعث شکست سوزن و یا نخ پارگی در هنگام بافندگی می شود(به خاطر گیر کردن نخها).عمده دست آورد این کار این است که انتخاب فیلامنت ابریشمی و دنیر و تعداد لاها و میزان تاب و گیج ماشین و ساختمان پارچه دربافندگی حلقوی تجاری فیلامنتهای ابریشم عوامل مهمی هستند. فرآیند شیمیایی فیلامنتهای نخ یک روش برای قابلیت بافندگی حلقوی ابریشم می باشد.نخهای ابریشمی به طور معمول خیلی الاستیک و انعطاف پذیر میباشند و زیر دست نرم و حالت کشسانی دارند. 

مشکلات مرتبط با بافندگی حلقوی نخ فیلامنتی ابریشم با رفتار نخ بسته تغذیه و تنش نخ در گیر است و همچنین بحث شده می باشد.

 

معرفي:

عموما پارچه هاي حلقوي تمايل به درآمدن به اشكال بدن را دارند و خود را به راحتي با حركتهاي بدن وفق مي دهند، پارچه هاي حلقوي شرايط و حالات زيادي در الاستيسيته و برگشت پذيري دارا هستند بر خلاف پارچه هاي تاري پودي كه درجه از دياد طول كمي دارند . خاصيت منحصر به فرد يك پارچه حلقوي قابليت كشيدگي آن مي باشد . يك پارچه حلقوی اساسا يك ماده الاستيك بالا مي باشد.

 

اثر الياف و كيفيت نخ روي خصوصيات پارچه حلقوي:

خصوصيات الياف مانند طول الياف ، كار تا حد پارگي ، ازدياد طول، رفتار مالشي، شاخص كيفيت الياف هستند و فاكتورهاي عمده اي هستند كه روي خصوصيات پارچه حلقوي تاثير مي گذارند . شاخص هاي نخ مانند نمره نخ ، تاب ، رفتار مالشي، سختي خمشي . گره ها در نخ و عيوب و استحكام نخ نقش اساسي را در كارايي نخ براي بافندگي حلقوي را بازي مي كنند. ديگر شاخص مهم كه علاوه بر اين ها كه گفته شد وجود الياف كوتاه در سیستم ريسندگي نخ مي باشد.

كارايي نخها براي بافندگي حلقوي:

امروزه ، نخهايي که براي  بافندگي حلقوي بكار مي روند نخ های تولیدی از سیستمهای رينگ ، روتور ، ايرجت، و سايرو  وغيره مي باشند . اين نخ ها از نكته نظر مهندسي با كارايي متفاوتي مي باشند و خصوصيات ذكر شده بالا در هر سيستم متفاوت مي باشد. اگر چه بعضي از اين خصوصيات نامطلوب و نياز بيجا براي پارچه تكميلي مي باشند كه تاثير در مقاومت در مقابل پرز شدن ، راحتي و زير دست و مقاومت سايشي و خصوصيات ابعاد اثر مي گذارند.

 

توسعه و پيشرفت نخ ابريشمي براي پارچه هاي حلقوي:

پژوهش انجام شده توسط TAMAKO  HATA و HIROSHI KATO  نشان مي دهد كه فرآيندهايي مانند رفتار  جمع شدگي نمكي و پراكندگي الياف و در رفتار رزيني براي بالا بردن كارايي ابريشم در بافندگي حلقوي استفاده شده اند.

جمع شدگي نمكي توسط خيساندن نخهاي تابيده بدون آهار تعريف مي شود و رفتار آنها براي تقريبا 60-30 ثانيه در دماي C80 در يك محلول غليظ نيترات كلسيم با سنگيني مخصوص145/1 و يك جمع شدگي در رنج 50-30% مي توان به دست آورد سپس نمونه نخها دوبار در حمام آهار با غلظت G/L10 در دماي C95 قرار گرفته مي شوند بعد از آن به عنوان الياف متفرق معرفي مي شوند پس رفتار سطحي توسط رزين و سرانجام يك رفتار با يك ماده معرف آنتي استاتيك داده می شود.

نخ به دست آمده به شرح بالا كمي ضخيمتر و تجعد بيشتر و تبديل به نخي با انبوهي بيشتر مي گردد. همچنين مشاهده مي شود كه تاب دادن و خمش نخ با افزايش جمع شدگي نمكي آسانتر شود. اين رفتار شايد به يك تخريب جزئي در مناطق بلوري در ليف ابريشم و يك افزايش نتيجه بخش در مناطق آمورف نسبت داده باشد.

معمولا درجه آرايش يافتگي مولكولي در ابريشم نسبت به الياف ديگر در قسمت آمورف معمولا بالاست و توسط جمع شدگي نمكي پايين آورده مي شود . راحتي در افزايش تاب دادن با افزايش يافتن جمع شدگي نمكي در نخي با زير دست سخت و فاقد نرمي و انبوهي افزايش مي يابد . يك پايداري افزايش يافته در تغيير شكل خمش و شدت خمش افزايش يافته هم مشاهده شده است.به هر حال عمل رفتار تعداد تاب ها به نظر نمي رسد كه روي زير دست پارچه اثر كند.


خرید و دانلود | 1,500 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :23

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط