فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
فروشگاه اختصاصی دانشجویان ایران
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/07/06
تعداد محصولات اضافه شده : 31
تعداد فروشهای کاربر : 91
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By bazarfile.com

   تحقیق واقعیت مجازی

سید مصطفی موسوی انابت 1396/03/23 دسته بندی : فنی مهندسی 14

دانلود مقاله واقعیت مجازی

 

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
1- مقدمه    3
2- تاریخچه   3
3- تعاریف اولیه    4
4- معرفی چند اصطلاح مرتبط    6
5- عناصر کلیدی واقعیت مجازی    7
1-5 عنصر کلیدی اول: تعریف دنیای مجازی    7
2-5 عنصر کلیدی دوم: عجین شدن   7
3-5 عنصر کلیدی سوم: فیدبک حسی   8
4-5 عنصر کلیدی چهارم: ارتباط متقابل   8
6- واقعیت مجازی تخیلی    9
7- خلق واقعیت مجازی    11
8- عوامل و امکانات مؤثر بر واقعیت مجازی    12
9- واقعیت در واقعیت مجازی چیست؟    13
10- پیاده سازی واقعیت مجازی با رایانه    14
11- تعامل ذهن و واقعیت مجازی    19
12- اهداف و کاربردهای واقعیت مجازی    20
13- مزایای استفاده از محیط مجازی    25
14- آینده و واقعیت مجازی    26
فهرست منابع   28
1- مقدمه 
« زبان مدل سازي واقعيت مجازي» استاندارد جديدي براي توصيف دنيا و اشياء سه بعدي است و به عنوان نوعي زبان متني اين امكان را مي دهد كه دنياي مجازي همراه با اشياء و اشكال سه بعدي با تمام رنگها و بافت ها، منابع نور، مه، سايه، انيميشن و حتي جلوه هاي صوتي به منظور ظاهر واقعي دادن به آنها با استفاده از دستورالعملهاي ساده به راحتي ايجاد شوند
به دليل افزايش بي رويه سايت هاي اينترنتي در جهان، روز به روز رقابت سايت ها در جذب كاربران بيشترمي شود در اين ميان سايت هايي كه علاوه بر ظاهري زيبا، تعامل بيشتري با كاربر داشته اند موفق تر بوده اند بررسي 100 سايت نخست اينترنت نشان داده است كه بيشتر اين سايت ها از تبليغات، انيميشن دو بعدي و سه بعدي3D استفاده كرده اند شبكه را به عنوان مكاني تصور كنيد كه از طريق آن مي توانيد در فضاهاي سه بعدي گام برداشته، اجسام را برداريد، آنها را تماشا كنيد و با عبور از فضاها به مكانهاي ديگر برويد
اين فضاها در محيط شبكه مبتني بر «واقعيت مجازي» عرضه خواهند شددر اين محيط شما قادر خواهيد بود گالري هاي هنري زيبا را سياحت كنيد، يا درون مغز انسان را ببينيد، به كتابخانه سري بزنيد و به راحتي كتاب دلخواه را برداشته و در يك فضاي جالب آن را مطالعه كرده، وارد فضاي داستان شده و با شخصيت ها و حوادث همراه شويد كه در حقيقت اين همان وعده واقعيت مجازي در شبكه است

تاریخچه
در 1910واقعيت مجازي براي پنوماتيك و حركت هواپيما و آموزش خلبانان به كاربرده شد كه ارزان و ايمن بود. در دهه 50 فكر فريب حواس در فيلم هاي روي پرده بزرگ و صداي استريو با دستگاهي به نام سينه راما به كار رفت كه نوعي سيستم پخش تصوير بر روي پرده عريض بود كه در آن تصوير ميدان ديد تماشاگر را پر مي كرد و تركيب آن با صداي استريو اين حس را ايجاد مي كرد كه شخص واقعاً در صحنه حضور دارد.
در اواخردهه 60 طرح دنياي مجازي تحت كنترل كامپيوتر بررسي شد. واقعيت مصنوعي دستگاهي بود كه «ميرون كروگر» آن را ساخت. با اين دستگاه، حركات و حالت هاي بدن شما در حالي كه در اتاق حركت ميكنيد تصاوير روي نمايش گر ويدئويي را تغيير مي دهد يعني تصاوير ويدئوييزنده همراه با صحنه هايي كه توسط كامپيوتر توليد شده را مي بينيد. «ايوان ساترلند» در دهه 70 گرافيك هاي سه بعدي شبكه سيمي را ساخت كه در اولين شبيه سازي كامپیوترهاي توليد شده به كار رفت.
واقعيت مجازي را اولين بار در 1989 «يارون لانير» به كاربرد. پس از آن «ميرون كروگر»در 1970 هوش مصنوعي را به آن افزود و «گيبسون» در 1984 فضاي سايبررا معرفي كرد و در 1990 واژه دنياي مجازي يا محيط مجازي كاربرد بيشتري پيدا كرده است و به كليه فضاهاي سه بعدي كامپيوتري اطلاق مي شود.
3-تعاریف اولیه
طبيعي است كه جهت آشنايي با هر واژه يا عبارتجديد به فرهنگ لغت مراجعه شود. تركيب پارادوكس برانگيز «‏Virtual Reality» كه در فارسي «واقعيت مجازي» ناميده مي‌شود، در ويرايش هفتم فرهنگ لغاتپيشرفته آكسفورد بدين صورت تعريف شده است:
« تصاوير ساخته شده به وسيلهكامپيوتر كه به نظر مي‌رسد ناظر خود را در برگرفته و واقعي به نظرمي‌رسد. »
‏ويرايش پنجم فرهنگ تشريحي اصطلاحات كامپيوتري مايكروسافت كهدر سال 2005، به چاپ رسيده است.تعريفي به صورت زير براي واقعيت مجازي ارائهمي‌كند:‏
« يك محيط سه‌بعدي شبيه‌سازي شده كه كاربر مي‌تواند بهگونه‌اي با آن كار كند كه گويي يك محيط فيزيكي است. كاربر، محيط را درصفحه‌هاي نمايشي مي‌بيند كه احتمالاً برروي يك جفت عينك‌هاي ويژه سوار شدهاست. وسايل ورودي ويژه همچون دستكش‌ها يا لباس‌هاي مجهز به سنسورهايحركت‌ياب، عمليات كاربر را تشخيص مي‌هد. مخفف آن، ‏VR‏ است.»‏
باتوجه به مفاهيم مطرح شده مي‌توان به تعريفي قابل قبول از واقعيت مجازي بهاين ترتيب رسيد: « واسطه‌اي تركيب يافته از شبيه‌سازي‌هاي كامپيوتري داراياثر متقابل كه مكان كاربر و كردار او را حس كرده و فيدبك را جايگزين يااضافه بر يك يا چند حس قرار مي‌دهد و بدين شكل حس عجين شدن ذهني يا حضور دريك شبيه‌سازي (دنياي مجازي) را فراهم مي‌آورد.»‏
مجازي (virtual)
صفتي كه به فعاليت ها، اهداف، موجودات و مكان هايي اشاره دارد كه واقعيت فيزيكي ندارند. بلكه تنها در شكل رقومي ( سايبر- فضا ) موجوديت دارند مثل صندوق الكترونيكي.
واقعيت مجازي(virtualreality)
محيط الكترونيكي كه با استفاده از جلوه هاي بصري سه بعدي واقعيت را مشابه سازي مي كند اما فاقد ماديت فيزيكي هستند.واقعيت مجازي با اختصار VRتوليد نرم افزاريرايانه اي از يك پنداره يا محيط كه براي حواس ( بيشتر بصري ) معادل واقعيت، وانمود گردد و به فضاي سه بعدي كه توسط كامپيوتر ايجاد مي شود، اطلاق مي گردد.
در حقيقت «واقعيت مجازي»، استفاده از فناوري پيشرفته از جمله كامپيوتر و لوازم جانبي آن و ابزارهاي چند رسانه اي مختلف براي ايجاد يك محيط مجازي ( شبيه سازي شده) است. در اين محيط كاربر اشياء، حوادث و رخداد هاي مجازي قابل مقايسه با دنياي واقعي را با استفاده از مبدلهاي طراحي شده و حسگر هاي خاص به طور تعاملي در دست مي گيرد و تصاوير نمايشي و حركتي را مشاهده مي كند طوري كه فرد گمان كند در محيط واقعي قرار گرفته است.

 


خرید و دانلود | 3,000 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :28

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط