فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
فروشگاه اختصاصی دانشجویان ایران
فروش انواع پروژه های دانشجویی
مقالات آماده و کامل رشته کامپیوتر نرم افزار
مقالات، تحقیقات و پروژه های آماده
در صورتی که پروژه مربوط به رشته کامپیوتر را پیدا نکردید به شماره 09159660454 پیام ارسال کنید
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/07/06
تعداد محصولات اضافه شده : 34
تعداد فروشهای کاربر : 129
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By bazarfile.com

   تک فرزندی از منظر جامعه شناسی

محمدزاهری 1394/03/21 دسته بندی : رشته علوم اجتماعی 2

چکیده

پدیده تک فرزندی که در علم جامعه شناسی به امپراطوران کوچک معروف است نوعی از خانواده هسته ای است که منبعث از تغییرات فوق و تغییر در سبک زندگی افراد جامعه می باشد.

مقدمه

بعد از وقوع انقلاب صنعتی و پیشرفت های شگرف در صنعت ارتباطات ما شاهد تغییر در ساختار خانواده از "گسترده" به" هسته ای" بودیم که خانواده مبتنی بر پیوندهای نسبی و سببی جای خود را به خانواده ای متشکل از زن ،شوهر و یک یا دو فرزند می دهد . پدیده تک فرزندی که در علم جامعه شناسی به "امپراطوران کوچک" معروف است نوعی از خانواده هسته ای است که منبعث از تغییرات فوق و تغییر در "سبک زندگی" افراد جامعه می باشد . پرداختن به موضوع تک فرزندی در جامعه شناسی هم ناشی از اهمیت و جایگاه خانواده در این علم است که بتوان معلوم کرد که تک فرزندی در کدامیک از تقسیم بندی ها قرار می گیرد . لذا جامعه شناسان آن را از سه منظر مورد توجه قرار دادند یکی از حیث علل ،دوم از حیث تغییراتی که در ساختار جمعیتی به وجود می اورد و سوم از حیث ارتباطات اجتماعی می باشد.

در این مقاله نیز ابتدا به جایگاه خانواده در علم جامعه شناسی پرداخته می شود و سپس از سه منظر فوق مورد بررسی قرار می گیرد.


خرید و دانلود | 2,000 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :11

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط